torsdag 30. oktober 2008

Pedagogisk bruk av Web 2.0


I min aller første blogg har jeg fått i oppgave å prøve å reflektere den pedagogiske nytten av Web 2.0, legge ut bilde, en video og sette hypertekst. Jan Arve Overland har til nå hatt forelesning i Sami Allaskuvla om akkurat Web 2.0, og til nå har jeg sett veldig mye nytt og nyttig, både for meg personlig og for meg som lærer. Siden jeg ikke er ferdig utdannet som lærer(ferdig våren 2009), og ikke er i praksis så vil jeg få mer tid til å utforske de forskjellige mulighetene innen Web 2.0.
Her vil jeg kommentere nettsiden til nettvibes, jeg ser dette som et nyttig redskap i skolen for alle lærere og elever, her får man kontroll over all informasjon man trenger i hverdagen og hva man vil ha informasjon om. Dette kan man bruke til å legge ut informasjon om skoleoppgaver, lekse, og annet nyttig som elevene kan fortest mulig finne fram til uten å trenge å bruke tid til å lete etter den samme informasjonen. Når jeg første gang prøvde ut nettsiden så ble jeg personlig "revet med", med det mener jeg at jeg vil komme til å bruke det daglig.